عضو کمیسیون عمران در مجلس گفت: متاسفانه نظارتی بر پیمانکاران راه‌ها وجود ندارد و باید وزارت راه ضمن اعمال اقدامات کنترلی، فکری برای کندی سرعت پیشرفت پروژه‌ها داشته و با خاطیان برخورد کند.

به گزارش بسیج پرس,مجید کیانپور نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ، گفت: چندین پروژه در حوزه انتخابیه‌ام وجود دارد که باید از سوی وزارت راه و شهرسازی با جدیت بیشتری دنبال شده و به سرانجام برسد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: کنارگذر شهرستان دورود به مسافت ۱۲ کیلومتر بیش از ۷ سال است که مشکل تملک دارد و ۴ کیلومتر پایانی آن بلاتکلیف راها شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رها شدن پروژه‌ای با این مسافت کم، آن هم در ۷ سال از سوی مردم قابل پذیرش نیست، لذا وزارت راه و شهرسازی و اداره راه استان مرکزی و دورود باید هرچه سریع‌تر در این خصوص تعیین تکلیف کرده و شهر دورود را از این چالش خارج کنند؛ چراکه عبور و مرور وسائط نقلیه سنگین موجب سلب آسایش مردم این شهر شده است.

کیانپور افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: خطرات جانی و مصدومین زیادی در مسیرهای منتهی به دورود وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح این مسیرها و بهره‌برداری از کنارگذر دورود اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به مشکلات مسیر ازنا به شازند گفت: با اینکه اعتبار لازم برای احداث این جاده و اصلاح آن وجود دارد، اما پیمانکاران به وظایف خود به خوبی نمی‌پردازند و متأسفانه با آن‌که در ۵ یا ۶ قطعه این مسیر کارهای عمرانی صورت می‌گیرد، اما سرعت اجرای این پروژه بسیار پایین است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ مسئولان وزارت راه و اداره راه استان مرکزی باید هرچه سریع‌تر نسبت به بازخواست پیمانکار این پروژه اقدامات لازم را در نظر بگیرند و این پروژه به سرانجام برسد.

کیانپور با بیان این‌که محور ازنا به شازند ۳۶ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: باید سرعت اجرای این پروژه بیش از وضعیت فعلی باشد.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با آن‌که همه ظرفیت‌های لازم و اعتباری برای پروژه‌های عمرانی دورود و ازنا آماده است و مشکلی نیست، باید هرچه سریع‌تر پیمانکاران این پروژه‌ها توجیه شده تا کار به مرحله بهره‌برداری نهایی برسد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متأسفانه اجرای این پروژه عمرانی به بهانه‌های مختلف لغو می‌شود که یک روز می‌گویند قیر نیست و یک روز می‌گویند ابزارآلات عمرانی کم است، این در حالی است که بین ۶ تا ۷ هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین از این محور استفاده می‌کنند.

کیانپور خاطرنشان کرد: چون این مسیر بدون گردنه است، مورد استقبال وسایل سنگین باربری هم قرار گرفته است که همین امر می‌تواند منجر به بالا رفتن سرعت خودروها شده و لازم است گشت‌های راهداری و خودروهای پلیس راه کنترل و نظارت بیشتری در این مسیر داشته باشند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: آسفالت راه‌های روستایی دورود و ازنا دچار مشکلات اساسی است و پیمانکاران بهانه‌های مختلفی برای عدم اجرای پروژه‌ها می‌آورند که یک روز می‌گویند قیر نیست و روز دیگر می‌گویند هم‌اکنون زمان لازم برای اجرای پروژه فراهم نیست.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس در پایان اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با آن‌که مسیر ازنا به شازند مشکلات اعتباری ندارد و پیمانکار هم طلبی بابت اجرای پروژه ندارد، اما سرعت اجرای این عملیات عمرانی پایین است و باید وزارت راه حلقه مفقوده احداث این جاده را پیدا کند.