رمز فایل:www.jozveha.com چیکده: ساخت تونل در مناطق شهری ومکان هایی با تراکم زیاد ، همواره مورد بحث بوده وبا ملاحضات خاصی صورت میگیرد. پیش بینی تغییر شکل ناشی از تونلسازی وبرآورد آسیب ناشی از آن بر سازه های اطراف ، بخش حیاتی طراحی وبرنامه ریزی ساخت تونل در نواحی شهری می باشد.بنابراین به منظور جلوگیری […]

download

رمز فایل:www.jozveha.com

چیکده:

ساخت تونل در مناطق شهری ومکان هایی با تراکم زیاد ، همواره مورد بحث بوده وبا ملاحضات خاصی صورت میگیرد. پیش بینی تغییر شکل ناشی از تونلسازی وبرآورد آسیب ناشی از آن بر سازه های اطراف ، بخش حیاتی طراحی وبرنامه ریزی ساخت تونل در نواحی شهری می باشد.بنابراین به منظور جلوگیری از خسارت بر سازه های سطحی بایستی نشست سطح زمین با آیین نامه های مربوط کنترل می شود. در این مقاله ایستگاه o7 خط هفت متروی تهران که در منطقه ای تجار- مسکونی با تراکم زیاد واقع شده با استفاده از نرم افزار FLAC3D مدلسازی شد. روش حفاری ایستگاه زیر زمینی بوده بطوریکه ابتدا یک گالری در وسط ایستگاه به منظور دسترسی وحفاری شمع های کناری وطاق های بتنی برای کنترل نشست و به عنوان نگهداری موقت به فاصله  داری ۱/۲ متر ایجاد شدند و در مرحله بعدی داخل ایستگاه حفاری شده سیستم نگهداری گالری تا مرحله نهایی ایجاد ایستگاه پایدار بود.پایداری شمع ها وطاق ها بتنی براساس معیار تنش برشی ومقاومت نهای بتن تحلیل شد. نتایج نشان داد شمع ها وطاق های بتنی براساس معیار تنش برشی ومقاومت نهایی بتن تحلیل شد. نتایج نشان داد شمع ها وطاق های بتنی براساس به دو معیار تنش برشی می باشد. شمع ها وطاق های بتنی نشست سطح زمین را نیز کنترل کرده و براساس معیار رنکین نشست سطح زمین در حد مجاز بود. بنابراین ایجاد ایستگاه خطری برای سازه های مجاور نداشت.

دسته بندی: بانک مقالات برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

<script>