رمز فایل:www.jozveha.com چیکده: از دیر بازساخت تونل وسازه های زیر زمیی در دنیا مرسوم بوده ووتا به حال نیز ادامه دارد. عملیات اجرایی ساخت این سازه ها روز به روز متحول  شده وروش های جدید وایمن تری جهت تونل ها ابداع واجرا شده است . این پیشرفت توانسته حوادث حین اجرا وساخت تونل ها را […]

download

رمز فایل:www.jozveha.com

چیکده:

از دیر بازساخت تونل وسازه های زیر زمیی در دنیا مرسوم بوده ووتا به حال نیز ادامه دارد. عملیات اجرایی ساخت این سازه ها روز به روز متحول  شده وروش های جدید وایمن تری جهت تونل ها ابداع واجرا شده است . این پیشرفت توانسته حوادث حین اجرا وساخت تونل ها را در سال های اخیر به میزان بسیار زیادی کاهش دهد لیکن هنوز هم با توجه به تحول علمی و تکنو لوژی در عملیات اجرایی، پروژه ها با حوادث گوناگون همراه بوده ودر مواقعی برخی از حوادث در کشور هی مختلف تبدیل به بحران  های بزرگی  شده اند که تبعات و وقایع غیر قابل جبرانی به همراه داشته است.

در این مقاله به برسی آماری حوادث ، در برخی از پروژه های زیر زمینی دنیا از سال ۱۹۶۴ الی ۲۰۱۰میلادی پرداخت شده است.این حوادث ،شامل گزیده هایی از ۴۰ پروژه در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه از جمله ایران می باشد . در بررسی آماری این حوادث زمینه فعالیبت هر پروژه شرح حادثه و علل ریشه ای آن،وقایع پس از وقوع واقدامات اصلاحی عنوان شده است. لازم به ذکر است روش های حفاری تونل در این جستجوی آماری این حوادث زمینه پروژه شرح حادثه وعلل ریشه ای آن ، وقایع پس از وقوع واقدامات

اصلاحی عنوان شده است.

لازم به ذکر است روش های حفاری تونل در ای ن جستجوی آماری در تملمی پروژ های روش حفاری NATM و حفاری مکانیزه (TBM)بوده ودر فرآیند عملیات اجرایی وساخت این حوادث به وقع پیوسته است . در پایان جمه بندی ونتیجه گیری لازم در خصوص دلایل ریشه ای حوادث ، اقدامات اصلاحی وراهکارهای پیش بینی وپیگیری از حوادث ارائه شده است

دسته بندی: بانک مقالات برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

<script>